Skip to Content

Határtalanul 2023

Kirándulás a Partiumban

Azon a csodás vasárnapon, április 2-án felkeltem és kipattantam az ágyból. Nagyon boldog voltam, mert sosem jártam Erdélyben. Még nem tudtam, mi vár rám! A parkolóban felpakoltam a bőröndömet a buszra, és hamarosan indultunk is. Hosszú út várt ránk, mely kb. 5 és fél óra volt. Megérkeztünk Nagyváradra, és elcsodálkoztam, hogy mindenhol román zászló volt. Nagyváradon megnéztük a várat, benne a múzeumot, majd Ady emlékházát, amely régen kávéház volt, és költő nagyon szeretett járni oda. Sétáltunk is a belvárosban a sok szép régi épület között, a Fekete Sas szálló előtt fotózkodtunk is.

Este érkeztünk a szállásunkra, Hegyközszentmiklósra. Elfoglaltuk a szobáinkat, és bizony nem ugyanazok voltak a körülmények, mint ahogy otthon megszoktuk. De volt meleg vízű fürdő, amit ki is próbáltunk. Az izgalomtól későn aludtunk el, sokáig beszélgettünk, másnap pedig korán kellett kelni, mert indultunk egy túrára a Révi-szorosba. Kicsit fárasztó volt, de megérte! Ez a nap volt a kedvencem, mert nagyon szeretek túrázni. A szoros gyönyörű volt, csináltunk is több száz képet!

A harmadik nap nagyon mozgalmasra sikerült, rengeteg helyen jártunk: Nagykárolyban megnéztük a Károlyi-kastélyt, ahol magyarul beszélő vezetőnk sok érdekességet mondott el. A kastély parkja nyáron szép lehet, de most kicsit fázunk. Ezután meglátogattuk Érsemjénben Kazinczy Ferenc, Érmindszenten Ady Endre és Sződemeteren Kölcsey Ferenc emlékházát.

Az utolsó napon Nagyszalontára utaztunk, ahol Arany János szülőházát és a Csonkatornyot látogattuk meg.
A visszaút is gyorsan eltelt, közben még bölényeket is láttam. Sok-sok élményben volt részünk, remélem, máskor is mehetünk ilyen kirándulásra!

Fábián Dorina, Major Richárd Csaba, Zsobrák Zsófia 7. a osztályos tanulók

Határtalanul kirándulásunk 1. napja a Partiumban Nagyváradon.

2. nap: túra a Révi szorosban. Határtalanul szép és fárasztó.

Határtalanul kirándulásunk 3. napja rendkívül tartalmas volt: Érsemjén-Kazinczy emlékház, Károlyi-kastély - Nagykároly, Érmindszent - Ady szülőháza, Sződemeter - Kölcsey emlékház.

4. és egyben utolsó Határtalanul napunkat Nagyszalontán Arany szülőházánál és a Csonka toronyban töltöttük.